Home / Blog / CRM – jakie prognozy na 2017?

CRM – jakie prognozy na 2017?

Zakończył się 2016, więc warto się przyjrzeć czego możemy się spodziewać w 2017 roku patrząc globalnie na rynek. Teraz spojrzeliśmy na rozwiązania CRM.

Jakie będą trendy oraz kierunki rozwoju tego oprogramowania? Analizując publikacje pojawiających się na zagranicznych portalach i blogach poruszających kwestie CRM możemy wnioskować, że w 2017 roku jednym z kierunków będzie dążenie do perfekcyjnej współpracy Działów Sprzedaży i Marketingu

Według firmy Miller Heiman Group niezwykle ważną rolą jest perfekcyjna współpraca pomiędzy Działami Sprzedaży i Marketingu. Swoje przekonanie firma opiera na w wynikach przeprowadzonych badań „2016 Best Sell Practises”. Podkreślono, że czasy kiedy to działy Sprzedaży i Marketingu mogły się wzajemnie obwiniać o ilość i jakość leadów sprzedażowych bezpowrotnie minęły. Teraz oprócz współpracy aby osiągnąć jak najlepsze efekty wszystkie wspólne działania Sprzedaży i Marketingu powinny koncentrować się na tym co klienci chcą i czego potrzebują, a nie na produkcie, który chcemy sprzedać.

Jak zrobić aby osiągnąć tak idealne połączenie? Należy w Dziale Sprzedaży wdrożyć system klasy CRM, a w Dziale Marketingu oprogramowanie Marketing Automation. Następnie konieczne jest przeprowadzenie pełnej integracji danych z obu systemów. Wówczas  uzyskamy pełną transparentność danych zarówno dla sprzedawców, jak i dla marketerów.

Kolejnym kierunkiem rozwoju jest mobilność. Oprogramowanie CRM nie powinny jedynie ograniczać się do przeniesienia (i to często z pewnymi ograniczeniami) funkcjonalności systemu CRM dostępnego w sieci firmowej. Powinny one być rzeczywiście mobilne. Przede wszystkim dzięki geolokalizacji, sztucznej inteligencji i customizacji.

Portal firmy Sand Hill  pokazuje, że w 2016 roku aż 38.8 % wszystkich sprzedawców na świecie to pracownicy mobilni. Liczba ta będzie się zwiększać. Gartner przewiduje, że w 2022 roku będzie to już 42,5% wszystkich sprzedawców na świecie.

A więc tradycyjne aplikacje mobilne dla rozwiązań CRM powoli stają się mało praktyczne wobec coraz bardziej dynamicznie rozwijającego się świata sprzedaży.

Wykorzystanie geolokalizacji może mieć krytyczne znaczenie przy optymalizacji tras dla handlowców mobilnych. CRM będzie wówczas wiedział gdzie się znajduje pracownik i jak optymalnie można zaplanować dzień pracy. Przykładowo mobilny CRM może odszukać wszystkich znajdujących się w pobliżu klientów i potencjalnych klientów, a następnie w czytelny sposób przekazać pracownikowi dane kontaktowe i informacje o statusie klienta w procesie sprzedażowym.

Drugą prognozą odnośnie mobilnych aplikacji jest ich customizacja. Do tej pory stworzenie własnej, korporacyjnej aplikacji CRM było nieuzasadnione kosztowo, ze względu na konieczność poniesienia ogromnych kosztów podczas ich tworzenia. Według przytoczonego artykułu, w 2017 roku firmy powinny spodziewać się „nowego otwarcia” w zakresie korporacyjnych mobilnych aplikacji CRM. Rozwój technologii powinien pozwolić na udostępnienie narzędzi, które pozwolą na wykorzystanie istniejących aplikacji mobilnych i ich pełne dostosowanie do specyficznych potrzeb firm, tak samo, jak jest to możliwe w webowych wersjach CRM u niektórych producentów tej klasy oprogramowania, takich jak SugarCRM.

O kolejnych trendach będziemy pisać w następnych wpisach a tym czasem Polub Nas na Facebooku

źródło: Miller Heiman Group, Sand Hill

 

Top