Home / Blog / Inteligenty CRM w chmurze. Kolejny trend w 2017

Inteligenty CRM w chmurze. Kolejny trend w 2017

Jakie będą trendy oraz kierunki rozwoju CRM w 2017? Po analizie publikacji pojawiających się na zagranicznych portalach i blogach poruszających kwestie CRM prezentujemy kolejne dwa kierunki rozwoju.

Kolejną prognozą dla rynku rozwiązań CRM w 2017 roku jest inteligentny CRM.  Wprowadzenie sztucznej inteligencji do rozwiązań informatycznych tej klasy to rozwiązanie, pozwalające na przetwarzanie ogromne ilości danych. Mam na myśli dane o klientach, które są gromadzone i aktualizowane przez handlowców, jak i dane zbiorcze określające trendy i zachowania pod postacią raportów. Dane mogą również pochodzić z innych źródeł poprzez różne formy integracji CRM z innymi systemami, jak przykładowo wymieniona w punkcie pierwszym integracja z Marketing Automation.

Według prognoz przedstawionych w The Sunday Business Post systemy klasy CRM zaczną wykorzystywać te dane nie tylko statycznie, ale również dynamicznie poprzez wprowadzenie elementów sztucznej inteligencji. Dzięki tej funkcji oprogramowanie CRM będzie w stanie analizować dotychczasowe wprowadzone dane, zestawiać je z wartościami historycznymi, a w konsekwencji przedstawić prognozy na przyszłość względem każdego klienta i zaproponować handlowcom najlepsze możliwe działanie w celu realizacji planu sprzedażowego.

Następna prognoza dotyczy kwestii bezpieczeństwa. Na podstawie artykułu opublikowanym na brytyjskim portalu dedykowanym osobom zarządzającym działom IT. Jeśli firmy będą w systemach CRM zbierać coraz bardziej poufne dane dotyczące swoich klientów, celem lepszego dopasowania sprzedaży produktów, tym bardziej kluczowa będzie zaawansowana ochrona zbieranych i przetwarzanych w systemach CRM danych. Autorzy artykułu zwracają uwagę na potencjalne zagrożenia wynikające z najczęściej stosowanego przez dostawców modelu udostępniania systemu CRM – czyli dostępu do systemu w chmurze producenta. Wspólna infrastruktura IT, która jest udostępniana dla wszystkich klientów dostawcy oprogramowania, choć zapewne zabezpieczona, stanowi potencjalnie spore zagrożenie dla bezpieczeństwa danych. Otóż pojedyncze włamanie się do systemu może spowodować wyciek danych wielu firm i organizacji.

Dlatego według autorów przewagę będą osiągać systemy CRM pozwalające na wybór możliwości zainstalowania systemu i tym samym wybór zabezpieczeń dostępu do danych. Oprócz niezaprzeczalnych zalet dotyczących bezpieczeństwa, dodatkowym plusem systemów, które umożliwią instalację m.in. w chmurze prywatnej czy we własnym środowisku wewnętrznym jest pełna możliwość konfiguracji całości infrastruktury IT względem zapotrzebowania firmy.

źródło: The Sunday Business Post

Top